تنويع سوق السياحة والنمو الاقتصادي في تركيا
The diversification of the tourism market and economic growth in Turkey
Keywords:
Key words: the diversification of the tourism market, Economic growth, Toda and Yamamoto causality.Abstract
Abstract:
In this paper, a modified version of the Granger causality test proposed by Toda and Yamamoto is used to investigate causality between the diversification of the tourism market and economic growth in Turkey. The results show a causality extending from economic growth to Turkey's the diversification of the tourism market.
ملخص:
في هذه الورقة، تم استخدام النسخة المعدلة من اختبار سببية Granger الذي اقترحه Toda and Yamamoto (1995) للتحقيق في العلاقة السببية بين تنويع سوق السياحة والنمو الاقتصادي في تركيا. تظهر النتائج وجود سببية تمتد من النمو الاقتصادي إلى تنويع سوق السياحة في تركيا.
الكلمات المفتاحية: تنويع سوق السياحة، النمو الاقتصادي، منهجية (T.Y,1995).
Downloads
Published
2025-07-16
Issue
Section
Articles